KDYŽ MAKLÉŘ NE/KOPE ZA KLIENTA

Květen 2019

Tak tohle byla opravdu výživná zakázka se šťastným koncem pro mého klienta a nepříjemným koncem protistrany. Čtěte dále..

Prodávala jsem mému klientovi dům, ve kterém už nikdo nebydlel,  a našla kupce(říkejme mu pan Novák), který chtěl financovat koupi domu prodejem toho svéhoNa svou nemovitost už kupce mělod své realitní kanceláře a měli podepsanou kupní smlouvu.

Zároveň náš kupec Novák požadoval, zda-li by již v nemovitosti mého klienta mohl bydlet, než se vyřídí veškeré formality spojené s převodem.Kupec Novák chtěl totiž vyjít vstříc svému kupci na svůj dům, který požádal, zda by již mohl v domě bydlet.

Byť každý právník Vám doporučí, aby se nový kupec nastěhoval do nemovitosti až poté, co se stane majitelem,chtěli jsme kupcovi vyjít vstříc. Souhlasili jsme, že se kupec po zaplacení rezervačního poplatku může nastěhovat do nemovitosti, ale na základě nájemní smlouvy, kde bude platit měsíční nájemné, zálohy a složí vratnou kauci.

„Tohle ale můj makléř mi nenavrhl“, říká kupec Novák. Ptám se. “Váš makléř Vám tedy navrhl, abyste do Vaší nemovitosti pustil pro Vás úplně cizí lidi, byť kupce, a to zcela zdarma? A kde je pak ochrana Vašich zájmů a Vaší nemovitosti?”

Navrhla jsem mu, ať použije mou nájemní smlouvu a podepíše ji s jeho kupcem. Bylo patrné, že se panu Novákovi nechce a ani vyjednávat výši nájmu s kupcem. To je koneckonců práce makléře.

V průběhu dalšího jednání a procesu převodu nemovitosti na nového majitele měl kupec Novák srovnání, jak pracuji pro svého klienta, jak pravidelně komunikuji, jak informuji o přístupových cestáchk nemovitosti, jak hájím jeho zájmy i vzhledem k nevyřešeným přístupovým cestáma jak ne/pracuje jeho makléř.

A jak celá kauza dopadla? 

S kupcem Novákem jsem dohodla termín, dokdy musí být kupní cena složena na účet. Žel to se nestalo a tak jsem se dohodla na termínu, kdy opustí nemovitost. Mezitím jsem již zahájila kampaň na prodej domu. Musím přiznat, že bylo velmi psychicky náročné chodit s klienty po domě, ve kterém ještě setrvával bývalý kupec. Není to příjemné. Ale i to je práce makléře.

Byť byl kupec Novák slušný člověk, měl chatrnou ochranu svého makléře a jeho právnických služeb. Přišel o rezervační poplatek, měl náklady spojené s nájemní smlouvou. Vracel se do svého domu bohatší o velmi nepříjemnou zkušenost, která ho stála peníze, čas a hlavně nervy.

Můj klient na tom jedině vydělal. Dalšího kupce jsme měli do 14 dnů.

Mějte krásný den. A ozvěte se,  pokud byste něco potřebovali..

První krůček je na Vás, s tím ostatním Vám pomohu. 

                                                 Věra  (773 133 399, vera@veravrankova.cz)

Kontaktujte mě +420 773 133 399